-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45740 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:32

چرا آيت الله منتظري در قرنطينه بوده و دچار بايكوت هستند؟
چه خوب بود منظور خود را از قرنطينه به طور دقيق مشخص مي نموديد و اين كه اولاً، قرنطينه در اينجا به چه مناسبت و به چه دليل ايشان در قرنطينه مي باشند. تعبير بايكوت نيز در مورد ايشان چندان صحيح نمي باشد ولي در مورد اعمال برخي محدوديت ها نسبت به ايشان از سوي شوراي عالي امنيت ملي بايد گفت كه علت اصلي اين موضوع به عملكردها و مواضع ايشان و اطرافيان ايشان برمي گردد كه خواسته يا ناخواسته به كرات امنيت ملي و مصالح نظام اسلامي را با خطر مواجه كرده است وگرنه آيت الله منتظري بعد از فوت حضرت امام مانند ساير علماء حوزه آزادانه به انجام برنامه ها و فعاليت هاي خود پرداخته و هيچ گونه مشكل و محدوديتي عليه او وجود نداشت. ولي متأسفانه عليرغم توصيه و تأكيد امام خميني مبني بر عدم دخالت ايشان در امور سياسي، آيت الله منتظري از هنگام كناره گيري از قائم مقام رهبري اقدامات و دخالت هاي متعددي را از موضع معارضه با مسؤولان و مخالفت با نظام اسلامي انجام دادند. اما هيچ كدام از آنها در حد سخنراني 23/8/76 واكنش نشان نداد. توضيح اين كه در اثر فضاي بازتري كه بعد از انتخابات دوم خرداد در كشور ايجاد شد نامبرده دچار اين توهم شد كه اكثريت مردم با نظام اسلامي مخالف مي باشند. تحت تأثير اين توهم و تحركات عده اي از منافقين در اطراف ايشان، در سخنراني 23/8/76 براي اولين بار آقاي منتظري شرايط و صلاحيت هاي رهبري را زير سؤال برد و حتي بسياري از مباني فقهي خود را زير پا گذاشت. متعاقب اين سخنراني و واكنش هاي گسترده اي در شهرهاي متعدد در جهت اعتراض به سخنان ايشان شكل گرفت و شوراي عالي امنيت ملي تصميماتي را مبني بر اعمال برخي محدوديت ها عليه نامبرده اتخاذ نمود. اما تبعيد ايشان به هيچ وجه صحت ندارد و نامبرده از ابتدا تاكنون همچنان در شهر مقدس قم سكونت دارند. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- رنجنامه، سيد احمد خميني 2- خاطرات سياسي، محمدي ري شهري 3- منتظري از اوج تا فرود، نشريه جمعيت دفاع از ارزش ها

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.